Partnerzy
IMMERSION FESTIVAL 2022

Partnerzy główni

Biuro Programu „Niepodległa”

Biuro Programu „Niepodległa” – państwowa instytucja kultury powołana 1 lutego 2017 do obsługi Programu Rządowego „Niepodległa”. Organizator wydarzeń oraz koordynator programów dotacyjnych związanych z setną rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości i odbudową polskiej państwowości oraz obchodów Narodowego Święta Niepodległości, w tym kampanii społecznej „Niepodległa do hymnu” oraz Festiwalu Niepodległa na Krakowskim Przedmieściu. W 2020 roku Biuro wyprodukowało film w technologii Cinematic VR „Wiktoria 1920” na setną rocznicę Bitwy Warszawskiej (koproducentem było Narodowe Centrum Kultury, a partnerem – Narodowy Bank Polski). W 2021 roku zainicjowało projekt „Niepodległa w kadrze”, w ramach którego rozwija produkcje VR. Stworzyło również aplikację „Pałac Saski AR”, umożliwiającą obejrzenie na żywo Pałacu Saskiego w kształcie sprzed wybuchu II wojny światowej w 1939 roku i w miejscu, w którym się przez wieki znajdował – na Placu Piłsudskiego w Warszawie.

Centralny Dom Technologii

Centralny Dom Technologii (CDT), to centrum edukacji na miarę XXI wieku, to miejsce, w którym powstają i są realizowane przez cały rok programy edukacyjne dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W ramach szeroko rozumianej edukacji technologicznej CDT prowadzi warsztaty online i stacjonarne, wydarzenia oraz konferencje, podczas których eksperci i praktycy omawiają tematy związane z wykorzystaniem nowych technologii w dydaktyce i możliwości rozwoju edukacji technologicznej w przyszłości. CDT jest tworzony przez zespół pasjonatów nowoczesnej edukacji. Wspólnie promujemy nauczanie w duchu STEAM, które stanowi wartościowe uzupełnienie wiedzy nabywanej w tradycyjnych szkołach. Projekt jest realizowany przez Fundację Polskiego Funduszu Rozwoju.

Partnerzy technologiczni

HTC VIVE

HTC VIVE – najbardziej immersyjne doświadczenia VR

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam,  pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Konfucjusz

VIVE dostarcza najlepsze w swojej klasie, innowacyjne systemy do wirtualnej rzeczywistości, zaprojektowane z myślą o biznesie i edukacji, które oferują nowe, bardziej efektywne formy współpracy i zaangażowania. Rewolucjonizuje proces szkolenia, tworzenia produktów, edukację, projektowanie, kulturę i sztukę, interakcje międzyludzkie i przenosi spotkania, konferencje i eventy na zupełnie nowy poziom. Wirtualna rzeczywistość jest skuteczną formą nawiązywania relacji, budowania zaangażowania, utrzymywania wysokiego poziomu koncentracji i pozwala osiągnąć najlepsze efekty.  Najefektywniejsza forma nauki odbywa się przez udział i doświadczanie oraz emocje, które temu towarzyszą, czyli pełną immersję.

Showtime VR

Showtime VR – światowy lider w zakresie narzędzi do prowadzenia synchronicznych pokazów VR. System Showtime VR pozwala na łatwe zdalne zarządzanie wieloma goglami VR np. w klasie czy na wystawie. Dla 5.500 czy 5000 osób równocześnie oglądających filmy 360 stopni – w jednej sali lub rozproszonych po całym świecie. Z oprogramowania warszawskiej spółki korzystają m.in. National Geographic, PwC, Fundacja Koncept Kultura, Steinway, festiwale filmowe w Cannes, Wenecji, Kopenhadze, Program „Niepodległa”, Jardin d’Acclimatation, Samsung, National Museum of Australia, Royal Air Force czy Narodowy Bank Polski. Więcej

Hyperbook

Edutech Expert

Edutech Expert zajmuje się dostarczaniem najnowszych technologii dla edukacji i przemysłu 4.0. Specjalnością Edutech Expert jest druk 3D, robotyka oraz wirtualna rzeczywistość. Dostarczamy wiedzę i pomagamy zdobywać kompetencje przyszłości. Edutech Expert od 2021 roku współtworzy eduVR, pierwszy w Polsce system wirtualnej rzeczywistości dedykowany dla edukacji. Kompletne rozwiązanie edukacyjne eduVR wyposażone jest w interaktywne moduły edukacyjne w języku polskim i angielskim dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Partnerzy

KIR

KIR to technologiczny integrator oferujący rozwiązania umożliwiające firmom i instytucjom kompleksową cyfryzację procesów. Jako hub usług wspólnych, firma buduje rozwiązania systemowe dla gospodarki i administracji. Dostarcza mechanizmy rozliczeniowe dla płatności bezgotówkowych, usługi oparte o algorytmy big data, systemy bezpiecznej wymiany informacji oraz otwartej bankowości, oferuje narzędzia do zdalnego potwierdzania tożsamości i elektronicznego podpisu. Ma doświadczenie w praktycznym wykorzystaniu technologii blockchain i wiedzę, którą dzieli się z rynkiem oferując testowe środowisko technologiczne – sandbox blockchain.

Fundacja Cyberium

Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji „Cyberium” stawia sobie za cel zwiększanie cyfrowej świadomości Polaków. Angażuje się w działania na rzecz dobra publicznego, w szczególności w zakresie propagowania przedsięwzięć służących cyfryzacji procesów w gospodarce, udzielania wsparcia programom edukacyjnym oraz promowania nowych rozwiązań technologicznych w praktyce gospodarczej. Wspiera inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i promuje zaangażowanie w wolontariat pracowniczy w KIR.

VNLab

Centrum Technologii Audiowizualnych

Vimagineo

Chernobyl Again

Gra  stworzona w technologii wirtualnej rzeczywistości osadzona w czasoprzestrzeni związanej z Chernobylską elektrownią. Osadzona w fotorealistycznej scenerii bohaterka stara się zmienić losy historii jaką znamy..

Wirtualne Serce Polskiej Nauki

Aplikacja edukacyjna. Fotorealistyczny skan serca oraz merytoryka stworzona przy współpracy z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu im. Prof. Zbigniewa Religi pozwalają w sposób wcześniej niedostępny nie tylko poznać zasady działania serca ale również zajrzeć w jego zakamarki.

Narzędzia wspierające tworzenie gier edukacyjnych w wirtualnej rzeczywistości

Zbiór mechanik stworzonych w technologii Unreal Engine 4 pozwalający na stworzenie własnej gry VR. Celem projektu jest możliwość stworzenia doświadczenia VR dla partnerów o skromniejszych budżetach.  Możliwość ich kombinacji pozwala na stworzenie złożonych doświadczeń VR.

DC Centrum / VR Inkubator

VR Inkubator jest miejscem powstawania i rozwoju biznesu, umożliwiającym korzystanie z licznych usług doradczych i szkoleniowych, jak również nowoczesnej i zróżnicowanej przestrzeni. Dzięki odpowiedniej infrastrukturze technologicznej obiekt stwarza możliwości do działań kreatywnych z zakresu VR. Eksperci VR Inkubatora posiadają wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych, w tym na nowe technologie, dla firm i instytucji kultury. 

Exploded View

EduVRLab

Międzykatedralna jednostka badawcza na Wydziale Humanistycznym AGH, zajmująca się badaniem i wykorzystywaniem społeczno-kulturowego potencjału technologii Virtual Reality i Augmented Reality.

Mindy

Mindy - zrozum myśli, emocje i uczucia

To aplikacja mobilna z praktycznymi ćwiczeniami i wiedzą wspierającą Twoje zdrowie psychiczne. Znajdziesz w niej ponad 700 nagrań od 40 certyfikowanych trenerów i ekspertów. Dzięki którym zdobędziesz umiejętności, których nie nauczono Cię w szkole, obniżysz poziom stresu i zrelaksujesz się przed snem.

mimo.ooo

Instytut Adama Mickiewicza

Instytut Pamięci Narodowej – Biuro Nowych Technologii

Nowa Era sp. z o.o.

Politechnika Łódzka

Zespołowe Tworzenie Gier Komputerowych

Fundacja Legalna Kultura

Played With Fire

Played with Fire to studio, które powstało w 2019 roku w Krakowie. W 2020 roku zespół opublikował swoją pierwszą grę Stargaze. Stargaze stanowi przykład stylowych, wciągających światów fantasy, na tworzeniu których zależy im w kolejnych produkcjach VR. Kluczowi członkowie zespołu to doświadczeni deweloperzy, którzy razem wydali 16 gier z firmami takimi jak Curve, Paradox i Microsoft, na wszystkich wiodących platformach. Wierzą, że w przyszłości platformy VR będą w stanie dostarczyć niezwykle wciągających przygodowych gier akcji odznaczających się cechami dziś niemożliwymi jeszcze do osiągnięcia. https://www.playedwithfire.com/ 

CinematicVR

Studio produkcji XR specjalizujące się w tworzeniu filmów i aplikacji VR i AR. Wykorzystujemy nowe technologie do prezentacji i promocji produktów oraz usług naszych klientów. Tworzymy kampanie reklamowe i materiały szkoleniowe, które kładą nacisk na jakościowe treści i osobisty przekaz. Zapewniamy kompleksową opiekę nad projektem – pomagamy stworzyć koncepcję, zapewniamy konsultacje, realizujemy i wdrażamy projekt, nadzorując każdy etap. W gronie naszych klientów znaleźli się m.in. McDonalds, Triumph, Nespresso, Zamek Królewski na Wawelu, T Mobile, Mercedes Benz, Amundsen, Atrium European Real Estate. Nasza aplikacja mobilna AR „Kolorowe centrum świata” zdobyła Srebrną Nagrodą w 13. edycji PRCH Retail Awards w kategorii „Wydarzenie” oraz znalazła się w finale ECSP European Solal Marketing Awards 2022.

https://cinematicvr.pl/

https://www.facebook.com/cinematicvrproductions

https://www.instagram.com/cinematicvrproductions/

https://www.linkedin.com/company/cinematic-vr/

https://www.youtube.com/@cinematicvr178

Aktin sp. z o.o.

Aktin sp. z o.o. – nowy wymiar edukacji

Aktin jest firmą rodzinną z 25-letnią historią, którą tworzą ojciec, dwie córki, ich mężowie, oraz pracownicy, których trzon jest z nimi od kilkunastu lat. Nasza siła polega na wzajemnym wsparciu, ale i różnorodności naszych zainteresowań. Razem tworzymy szkołę przyszłości. Projektujemy przyjazne, ergonomiczne i nowoczesne pracownie. Każdą z nich tworzy od podstaw zespół ściśle współpracujących ze sobą ludzi. Podstawą naszego sukcesu jest umiejętność grania do jednej bramki. Handlowiec musi wsłuchać się w potrzeby szkoły, żeby dobrać optymalne rozwiązanie, projektant wnętrz oraz grafik tworzą projekt i wizualizację, która jest produkowana na zamówienie, a następnie montowana na miejscu w szkole. Stale wprowadzamy nowe technologie do szkół. Z największych targów edukacyjnych w Europie przywieźliśmy pomysł wykorzystania wirtualnej i mieszanej rzeczywistości w nauczaniu wieloprzedmiotowym. Wizualizacja miejsc w trybie 360’, trójwymiarowe obiekty i bijące serce na wyciągnięcie ręki- to wszystko przenosi lekcje w zupełnie inny wymiar. Nazywamy się Różową Aktinową Rodziną i taką atmosferę tworzymy każdego dnia w pracy. Zmieniamy szkołę tak, aby była nowoczesna i inspirująca. Jesteśmy zespołem!

COLLEGIUM XR — Ośrodek badawczy nad VR, AR i XR Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
INSTYTUT XR

Partnerzy medialni

Rzeczpospolita

VRARA

PanAnimacja.pl

Projekt Pulsar

Wiedza i Życie

Świat Nauki

waw4free.pl