W tej części towarzyszącej festiwalowi konferencji poznamy projekty VR realizowane przez polskie instytucje kultury, firmy oraz organizacje. Swoje produkcje zaprezentują ich autorzy i pomysłodawcy. Będą to:
- Gra VR „Wikińska osada Truso i Bitwa pod Grunwaldem – średniowieczne historie w wirtualnym świecie” oraz aplikacja „Wirtualnym szlakiem pochylni Kanału Elbląskiego”, Hanna Laska- Kleinszmidt, Urszula Kondraciuk, Regionalna Pracownia Digitalizacji Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu
- „VRysunek”, Piotr Koźniewski, VR Inkubator
- „Niepodległa.kom – 100 lat polskiego komiksu”, Adrian Kulesza, kierownik Projektu, Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej, EC1 w Łodzi
- „Gra szyfrów” – Adrianna Paradowska, Zastępca Dyrektora Biura Nowych Technologii, Instytut Pamięci Narodowej
- Aplikacja „Vall Gallery” – Aneta Siwka, Centrum Innowacji PRZEJŚCIE – Miejska Biblioteka Publiczna im. Tadeusza Różewicza we Wrocławiu oraz Marcin Łopusiewicz – autor aplikacji Vall Gallery
- Aplikacja AR „Smok w Krakowie” – Małgorzata Steciak, Project Manager w CinematicVR
- Wirtualne Laboratorium EMPIRIUSZ – Magdalena Roguska, kierownik regionalny w Nowej Erze
- Wykorzystanie technologii HTC w projektach kulturalnych i edukacyjnych – Bartosz Żuk, Regionalny Kierownik Produktu CEE, HTC Europe.