12.12.2022 godz. 14.00
PKiN, Sala Kruczkowskiego (4. piętro)

Metawersum - jak dobrze przygotować się
do rozwoju internetu 3.0

Minęło już prawie półtora roku, odkąd Facebook ogłosił, że zmienia nazwę na Meta i skupi swoją aktywność na budowaniu metawersum. Przez ten czas ramy definicyjne i poznawcze tworzącego się świata nie zostały jasno zdefiniowane. Meta buduje platformę społecznościową VR, Microsoft i HTC pracują nad stworzeniem własnej wersji metawersum, Roblox jeszcze bardziej ułatwia tworzenie gier wideo generowanych przez użytkowników, a inne firmy oferują kolejne wirtualne światy, do których dołączone są NFT. 

Wygląda na to, że giganci technologiczni nie chcą się podporządkować wizji jednej dominującej platformy i prowadzą równolegle prace nad autorskimi rozwiązaniami. Dywersyfikacja rynku jest dobrą wiadomością dla użytkowników, jednak niesie ze sobą jeszcze pilniejszą konieczność podjęcia konkretnych dyskusji legislacyjnch, które uwzględnią różne scenariusze rozwoju internetu 3.0. 

W gronie ekspertów i praktyków porozmawiamy o możliwym horyzoncie nadchodzących zmian i wyzwaniach, którym musimy sprostać, żeby czekająca nas rzeczywistość była przemyślana i bardziej zrównoważona.

Uczestnicy

Prowadzenie
Aleksander Piskorz
dziennikarz
Prelegenci
Katarzyna Szymielewicz
Fundacja Panoptykon
Olgierd Cygan
Filmteractive
Bartosz Żuk
Regionalny Kierownik Produktu CEE
HTC Europe
dr Maciej Kawecki
Prezes Instytutu Lema
Prorektor ds. innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie
Aleksander
Piskorz

Dziennikarz technologiczny od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem w Just Join IT oraz redakcji Just Geek IT. Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.

Olgierd
Cygan

Entuzjasta świata cyfrowego, przedsiębiorca i edukator branżowy. 

Od przeszło 25 lat zajmuje się światem digital. Głównie jego stroną reklamową, ale także procesami transformacji cyfrowej. Ze wspólnikami tworzy Future.Company (doradztwo w transformacji cyfrowej) oraz SMART ENGINE (produkcja cyfrowych treści taniej). Od 12 lat prowadzi także Filmteractive Festival – unikalne na skalę europejską, coroczne wydarzenie poświęcone cyfrowemu rozwojowi sektorów kreatywnych. Otrzymał tytuł Człowieka Roku od IAB Polska. Z kolei redakcja „Media i Marketing Polska” wyróżniła jego wkład w rozwój branży tytułem “Edukatora branżowego”.

Aby się dowiedzieć więcej o wcześniejszych doświadczeniach Olgierda Cygana odwiedź

Bartosz
Żuk

Bartosz Żuk od prawie 12 lat odpowiada za zarządzanie produktem w HTC Polska. Znany ze swojego gorliwego wspierania w 2015 roku w pierwszych krokach Vive, Bartosz Żuk stał się prawdziwą skałą i ewangelistą idei Virtual Reality oraz jednym z jej najbardziej zagorzałych propagatorów w Polsce. Tak więc, obecnie pracując jako Regionalny Product Manager (z siedzibą w Polsce) i mając ponad 20-letnie doświadczenie w różnych sektorach branży telekomunikacyjnej i IT, stał się również idealnym kandydatem do opieki nad HTC Vive w regionie CEE.
Wielokrotnie udowodnił swoją wartość, prowadząc niezliczone briefingi i wygłaszając przemówienia na spotkaniach i konferencjach branżowych. Osiągnięcia Bartosza Żuka znajdują odzwierciedlenie w rzadkiej umiejętności łączenia biznesu, kontekstu kulturowego i produktów w taki sposób, że zwoje nawet najbardziej surowej technologii ładują się ludzkimi emocjami.
Przed dołączeniem do HTC, Bartosz spędził pewien czas w Siemens Polska jako Product Manager, w NC Virtual Systems zajmując się wdrażaniem produktów oraz jako Training Specialist w Polkomtel. Bartosz jest również szczęśliwym mężem i spełnionym ojcem dwójki dzieci.

dr Maciej
Kawecki

Powołany przez Komisję Europejską na funkcję Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema. Prorektor ds. innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie. W latach 2019–2021 dziekan Wydziału Przedsiębiorczości i Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej Warszawie. Od 2017 do 2019 r. dyrektor departamentu zarządzania danymi w Ministerstwie Cyfryzacji odpowiadający za sektor innowacji i wdrażanie do polskiego porządku prawnego RODO. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.  Studiował również na Uniwersytecie w Sztokholmie oraz Uniwersytecie J.W. Goethego we Frankfurcie nad Menem. Ukończył z wyróżnieniem Europejską Akademię Dyplomacji. W 2017 r. laureat nagrody specjalnej za wkład w reformę ochrony danych osobowych w konkursie Prawników Liderów Jutra „Dziennika Gazety Prawnej” i Wydawnictwa Wolters Kluwer. W 2018 r. zajął 23. miejsce w rankingu 50 najbardziej wpływowych prawników w Polsce „Dziennika Gazety Prawnej”, w 2019 awansował w tym samym rankingu na 15. pozycję, zostając uznanym „twarzą RODO w Polsce”. Autor cyklu technologicznego w programie „Dzień Dobry TVN”, podcastu redakcji Onet oraz „Komputer Świat” – „Technicznie Rzecz Biorąc”.