13.12.2022 godz. 15.30
Centralny Dom Technologii

Gry XR – sztuka, narzędzie edukacyjne, rozrywka

Doświadczenie immersyjne łączy się zarówno ze sferą nauki, jak również rozrywki. Gry zrealizowane w konwencji XR są na to najlepszym dowodem. W jaki sposób narzędzia edukacyjne mogą być implementowane do świata gier? Co stanowi o potencjalne takich produkcji? W jaki sposób są realizowane poszczególne tytuły? Gdzie należy upatrywać szans na rozwój branży? O tym właśnie, między innymi, porozmawiamy w ramach panelu dyskusyjnego „Gry XR – sztuka, narzędzie edukacyjne, rozrywka”.

Uczestnicy

Prowadzenie
Marcin Waincetel
PanAnimacja.pl
Rozmówcy
Michał Grzesiczek
Vimagineo
dr hab. inż. arch. Rafał Szrajber
Politechnika Łódzka
Paweł Kumor
Projektant Gier w Played With Fire
Marcin
Waincetel

Twórca najpopularniejszego portalu o animacjach w Polsce – PanAnimacja.pl. Dziennikarz i redaktor publikujący na łamach serwisów kulturalnych oraz magazynów branżowych takich jak Lubimyczytac.pl, Świat Wiedzy czy Nowa Fantastyka. Zewnętrzny konsultant do spraw produkcji filmowych i seriali animowanych. Prelegent festiwali kultury popularnej m.in. Pyrkon, Polcon, Dni Fantastyki, Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi. Pisanie to moja bajka… nawet gdy mam pisać o sobie w trzeciej osobie.

Michał
Grzesiczek
dr hab. inż. arch. Rafał
Szrajber

Łodzianin, architekt, projektant i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi oraz Politechniki Łódzkiej. Zajmuje się naukowo architekturą w grach wideo, designem gier jako procesem kreatywnym oraz wykorzystaniem lokalnego dziedzictwa w nowych mediach jako sposobu na budowanie lokalnej wartości i tożsamości. Prowadzi zajęcia z podstaw projektowania gier, projektowania interfejsów w grach wideo i level designu. Jest fanem opowiadania historii poprzez środowisko i projektowania światów bogatych w informacje. Poszukuje w wirtualnym wymiarze relacji przestrzeni i człowieka (serie Game City i Game Districts), pozwala sobie na zanurzenie w VR by zatrzymywać czas i szkicować nie tylko na kartce. Ambasador edukacji branży gier i współpracy międzyuczelnianej, współorganizator konkursu ZTGK oraz GGC. Odkrywca podziemnego świata Parowych Szczelin.

Paweł
Kumor

Projektant Gier w krakowskim studio Played With Fire. Na co dzień zajmuje się planowaniem poziomów oraz tworzeniem interaktywnych doświadczeń w grach VR. Pracował przy grach inspirowanych znanymi dziełami kultury, takich jak Stargaze, Mixture oraz Rękopis Znaleziony w Saragossie. Projekty te zostały docenione oraz dofinansowane przez MKiDN. Posiada również wieloletnie doświadczenie w pracy nad kontrolą jakości oprogramowania (Software Quality Assurance), które owocuje bystrym okiem i umiejętnością dbania o najmniejsze szczegóły. Swoją wiedzą na temat gier wideo dzielił się, publikując artykuły na portalu Polygamia. Związany z ImproLab, regularnie udzielał się na warszawskich scenach teatru improwizowanego.