Odkryj najgłębiej skrywane tajemnice wywiadu!
Jest końcówka 1920 roku. Od prawie dwóch lat trwa wojna polsko-bolszewicka. Toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy oraz bazę techniczno-zaopatrzeniową. Złam bolszewickie szyfry, zapewnij łączność radiową i zneutralizuj budzące postrach pancerne pociągi. Graj na PC, urządzeniach mobilnych i goglach VR i zostań bohaterem polskiego radiowywiadu.
Poczuj prawdziwy smak zwycięstwa!
Wszystko, co zobaczysz, powstało na bazie materiałów źródłowych lub zostało dokładnie odwzorowane z historycznych eksponatów. Misje graczy to udokumentowane wydarzenia historyczne, a każdy z bohaterów ma inne, kluczowe dla wyników bitwy zadanie. Dołącz do przełomowego projektu gamingowego IPN. Weź udział w wydarzeniach, które decydowały o losach konfliktu zbrojnego sprzed 100 lat.
Gra pokazuje mało znane dokonania polskich kryptologów. Odegrali oni kluczową rolę w konflikcie polsko-bolszewickimi i wpłynęli na losy wojny, w której stawką była wolność Polski. Misje, które muszą wykonać gracze, polegają na złamaniu bolszewickiego szyfru i unieszkodliwieniu pancernych pociągów wroga. To udokumentowane wydarzenia historyczne, których przedstawienie było dokładnie konsultowane z historykami IPN. Pod okiem historyków ożywione zostały główne postacie gry oraz odwzorowane zostały wszystkie detale, jak pojazdy, wnętrza, meble, urządzenia czy stroje. Całość dopełnia pieczołowicie skonstruowana oprawa dźwiękowa. To wszystko sprawia, że „Gra Szyfrów” jest bardzo realistyczna i pozwala graczom poczuć prawdziwą atmosferę konfliktu i tamtych czasów. „Gra Szyfrów” jest innowacyjnym projektem edukacyjnym przygotowanym przez Biuro Nowych Technologii IPN. To prawdopodobnie pierwsza na świecie gra komputerowa, która powstała w tak ścisłej współpracy z historykami.
„Gra Szyfrów” jest projektem crossplatformowym na gogle VR, urządzenia mobilne oraz komputery dostępnym bezpłatnie na Steam, App Store i w Google Play – zobacz tutaj.
Należy podkreślić, że „Gra Szyfrów” jest częścią projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Gry w edukacji” i w tym roku zostanie dodana do programu nauczania, jako treści rekomendowane. Oznacza to, że może być wykorzystywana jako narzędzie dydaktyczne podczas zajęć lekcyjnych. Trasa mobilnej wystawy przyczyni się do rozszerzenia wiedzy o projekcie. Mamy nadzieję, że szersze grono odbiorców poleci ją, jako nie tylko skarbnicę wiedzy historycznej, ale również jako dobrą zabawę.