„Container” pokazuje „niewidzialnych” ludzi związanych z naszym konsumpcyjnym społeczeństwem. Film konfrontuje się z niewolnictwem poprzez nieustannie zmieniający się kontener transportowy, przeszłość staje się teraźniejszością, niewidzialne staje się widoczne. Jesteśmy świadkami odłamków społeczeństwa: duchów przeszłości i żywych widm współczesnego świata. Niedaleko plaży Clifton, placu zabaw dla uprzywilejowanych białych mieszkańców Afryki Południowej, leżą szczątki São José Paquete Africa, portugalskiego statku niewolniczego, który zatonął z 212 niewolnikami na pokładzie w 1794 roku. Ich ręce i nogi były skute kajdanami, gdy utonęli. Kilka kilometrów od miejsca, w którym leży wrak, statki towarowe wchodzą i opuszczają ruchliwy port w Kapsztadzie obładowany tysiącami kontenerów morskich, których zawartość jest niewidoczna, rzadko omawiana. Projekt „Container” wykorzystuje ukryty świat towarów przemierzających glob w anonimowych kontenerach transportowych, aby podkreślić życie niewidzialnych milionów ludzi, którzy nadal są zniewoleni w nowych formach współczesnego niewolnictwa. Wrak statku, owe niewidzialne kontenery i współczesna niewola gospodarcza stały się impulsem twórców z RPA do opowiedzenia tej historii światu. Umiejscowiony na przecięciu wirtualnej rzeczywistości i sztuki instalacji projekt, zaprasza do surrealistycznego labiryntu przypominającego świat kontenerów, które są świadkami prawdy stojącej za „niewidzialnymi”.

Nasza podróż zaczyna się na plaży Clifton, która skrywa tajemnicę zatopionych niewolników. Doświadczenie polega na rozwikłaniu tego sekretu. Widz zostaje zabrany w cykliczną podróż, która kończy się tam, gdzie kiedyś się zaczęła. Łącząc rzeczywistość dokumentalną i konstruowaną, pokazujemy czarne ciała uwięzione w niekończącym się historycznym cyklu niewoli. W ramach cyklicznego procesu ludzie wyłaniają się z wody, zabierają nas w nieznaną podróż do świata produktów, aby ponownie zatopić się w oceanie. Ocean nie może mówić, ale ma sposoby, w jaki przypomina nam utopionych, pogrążonych w nowych formach niewoli ekonomicznej i uczynionych niewidzialnymi. Nie tylko outsourcing produkcji towarów do krajów rozwijających się poszukuje taniej siły roboczej; Największe miasta świata wypełnione są niewidzialnymi ludźmi, zmuszonymi do ekonomicznej i domowej niewoli. Ludzie stali się towarami, co samo w sobie jest już definicją niewolnictwa.

Reżyseria: Simon Wood, Meghna Singh

Produkcja: Electric South