„Cricoterie” to projekt kolektywu artystycznego Tale of Tales (Auriea Harvey i Michaël Samyn). Twórcy zainspirowali się twórczością Tadeusza Kantora w czasie rezydencji w Hucisku. Przenieśli do technologii VR takie cechy dzieła Kantora, jak manekiny czy obecność reżysera na scenie. Stworzyli grę, w której gracz, jak niewidzialny reżyser, tworzy własny spektakl.

Auriea Harvey i Michaël Samyn (studio Tale of Tales) to uznany duet artystów cyfrowych, autorzy tak cenionych dzieł, jak „Zachód słońca” i „Niekończący się las”. W ostatnich latach ich praktyka artystyczna koncentruje się na wykorzystaniu artystycznych możliwości wirtualnej rzeczywistości, projektowaniu 3d, skanowaniu i drukowaniu.

W „Cricoterie” stworzyli symulację VR, wykorzystując elementy teatru Tadeusza Kantora, która pozwala przetestować możliwości i cechy tej technologii i zjawiska. Artystów interesuje zarówno status i autonomia obiektów i postaci w VR, jak i nakładające się obszary rzeczywistości wirtualnej i fizycznej. Interaktywność, jedna z jego kluczowych cech, dodaje jej aspekt performatywny.

Praca jest także wciągającym wizualnie, mrocznym, w pełni interaktywnym doświadczeniem, eksplorującym pytania o „człowieczeństwo” osób VR i pozwalającym użytkownikowi na stworzenie własnego scenariusza i spektaklu na scenie VR.
„Cricoterie” to koprodukcja artystów z Instytutem Adama Mickiewicza i Fundacją Tadeusza Kantora. Produkcję wsparła też Flanders Audiovisual Fund.

Autorzy: Auriea Harvey, Michaël Samyn
Produkcja: Tale of Tales
Koprodukcja: Instytut Adama Mickiewicza, Flanders Audiovisual Fund
Muzyka: Gerry De Mol
Partner: Fundacja im. Tadeusza Kantora
Koordynacja i produkcja: Anna Szylar, Antoni Burzyński, Michał Rogulski
Autor fotografii Tadeusza Kantora: Jerzy Borowski