Minęło już prawie półtora roku, odkąd Facebook ogłosił, że zmienia nazwę na Meta i skupi swoją aktywność na budowaniu metawersum. Przez ten czas ramy definicyjne i poznawcze tworzącego się świata nie zostały jasno zdefiniowane. Meta buduje platformę społecznościową VR, Microsoft i HTC pracują nad stworzeniem własnej wersji metawersum, Roblox jeszcze bardziej ułatwia tworzenie gier wideo generowanych przez użytkowników, a inne firmy oferują kolejne wirtualne światy, do których dołączone są NFT.
Wygląda na to, że giganci technologiczni nie chcą się podporządkować wizji jednej dominującej platformy i prowadzą równolegle prace nad autorskimi rozwiązaniami. Dywersyfikacja rynku jest dobrą wiadomością dla użytkowników, jednak niesie ze sobą jeszcze pilniejszą konieczność podjęcia konkretnych dyskusji legislacyjnch, które uwzględnią różne scenariusze rozwoju internetu 3.0.
W gronie ekspertów i praktyków porozmawiamy o możliwym horyzoncie nadchodzących zmian i wyzwaniach, którym musimy sprostać, żeby czekająca nas rzeczywistość była przemyślana i bardziej zrównoważona.