„End of Night” to kinowe doświadczenie VR, opowiadające o dręczących wspomnieniach ucieczki pewnego człowieka z Danii do Szwecji podczas II wojny światowej.
1943. Siedzisz w łodzi z Josefem. Płynie z okupowanej przez nazistów Danii do bezpiecznego miejsca w neutralnej Szwecji. Gdy łódź przepływa przez ocean, morze ustępuje miejsca ulicom i ludziom, którzy zaludniają jego umysł. Wasza wspólna podróż staje się żywym krajobrazem bolesnych wspomnień z nocy jego ucieczki. Gdy zbliża się świt, będziesz świadkiem traumy ucieczki i poczucia winy przetrwania – kiedy bliscy pozostaną w tyle.
„End of Night” to artystyczna mieszanka zaawansowanych technologii, takich jak fotogrametria i wideo wolumetryczne, połączone razem w trójwymiarowy wszechświat przypominający kolaż. Chociaż realistyczne, w przedstawieniu rozdartej wojną Kopenhagi i oparte na prawdziwych relacjach, doświadczenie rozwija się jak mgliście przypomniane fragmenty bolesnego wspomnienia.
Publiczność znajduje się na siedzeniu pasażera łodzi wiosłowej o sześciu stopniach swobody, siedząc twarzą w twarz z Josefem. Poprzez fizyczną bliskość z nim i jego barwne historie zarówno heroicznych, jak i niemoralnych czynów, widzowie stają się intymnymi obserwatorami traumy, jakiej doświadczył młody człowiek zmuszony do ucieczki z własnego kraju.
Doświadczenie porusza temat winy ocalałego i niemożliwych wyborów, jakich muszą dokonywać uciekający, aby przetrwać.